Nowy rok przyniesie wiele zmian i innowacji, jednak branża transportowa musi również przygotować się na kilka zmian legislacyjnych w ramach pakietu mobilności UE. Tutaj objaśniamy, co ma się wydarzyć w Europie.
Obowiązkowe wpisywanie symbolu kraju
Od początku roku obowiązkowe jest wprowadzanie symbolu kraju po przekroczeniu granicy. Kierowcy muszą wprowadzić symbol do tachografu już na pierwszym możliwym postoju (UE 165/2014). DTCO 4.1 wyeliminuje to zadanie. Przeczytaj nasz ostatni artykuł, aby uzyskać więcej informacji na ten temat.
Przepisy dotyczące bardziej rygorystycznego kabotażu
Tak jak przedtem, w państwie członkowskim UE dozwolone są maksymalnie trzy przewozy kabotażowe na tydzień. Jednak od 21 lutego 2022 r. przejazd pojazdem będzie zabroniony przez cztery dni w kraju, w którym odbywał się przewóz kabotażowy. (WE 1071/2009)
Samochody ciężarowe, furgonetki i lekkie samochody dostawcze muszą wrócić do siedziby przedsiębiorstwa najpóźniej po ośmiu tygodniach. (WE 1072/2009)
Pojazdy > 2,5 t wymagają zezwolenia
Dla pojazdów lub zespołów pojazdów ciągnących i przyczep powyżej 2,5 t od 21 maja 2022 r. będzie wymagane zezwolenie na międzynarodowy transport towarowy (UE 1072/2009).
Tutaj, na naszej stronie internetowej dowiesz się więcej na temat pakietu mobilności I UE i związanych z nim nowych przepisów
Mniej wypadków podczas skręcania
Systemy wspomagania skrętu również staną się obowiązkowe do 1 lipca 2022 r. Będzie to dotyczyć wszystkich samochodów ciężarowych nowego rodzaju oraz wszystkich długich samochodów ciężarowych. Ten nowy przepis został wprowadzony ze względu na liczne wypadki z udziałem rowerzystów i pieszych, których łatwo można było przeoczyć w martwej strefie samochodu ciężarowego. W jaki sposób szybko i skutecznie zmodernizować pojazdy? Przeczytaj tutaj.
Oprócz zmian legislacyjnych w całej UE poszczególne państwa członkowskie również przyjęły przepisy lub uchwaliły inne, które mają wpływ na sektor logistyki.