Usterka szyny CAN w pojeździe. Błąd będzie pojawiał się na wyświetlaczu tachografu co godzinę, do momentu aż problem zostanie rozwiązany. Aby rozwiązać problem, konieczne jest sprawdzenie ustawień tachografu, zasilania CAN, połączeń oraz okablowania.
Komunikat „Heartbeat” informuje o braku lub słabym połączeniu między zewnętrznym urządzeniem wyświetlającym a tachografem, za pośrednictwem CAN. Jest to błąd, który będzie wyświetlany na ekranie co godzinę. Aby rozwiązać problem, wyłącz parametr (Com.Box Inst”) i wyczyść pamięć błędów. Jeśli potrzebujesz do tego ekspertów, odwiedź jeden z naszych warsztatów. Znajdź warsztat blisko siebie w naszej wyszukiwarce - Partnerfinder.
Wskazuje na błąd w odbiorze sygnału prędkości (dotyczy tylko wersji DTCO 1381 1.0-1.2a). Konieczne jest sprawdzenie przewodu KITAS, zasilania DTCO, napięcia na odpowiednich zaciskach (numer 15 i 30).
Karta nie może się wysunąć z tachografu. Jedną z możliwych przyczyn może być to, że pojazd jest w ruchu, dane są w trakcie pobierania lub karta jest w trakcie odczytu/zapisu danych.
Nie można wydrukować żądanych danych lub drukowanie w trakcie zostało anulowane. Przyczynami mogą być: ruch pojazdu, zapłon nie jest włączony (wymagane w przypadku wersji GGVSE) lub przegrzanie drukarki. Konieczne będzie również sprawdzenie zasilania.
Wystąpiła awaria komunikacji z kartą w slocie 1, podczas odczytu lub zapisu. Należy sprawdzić i oczyścić czytnik kart. Sprawdź i wyczyść również kartę.
Sygnalizuje błąd związany z zamknięciem ostatniej sesji karty. Dochodzi do tego, gdy tachograf wykryje nieprawidłowe wyciągnięcie jej podczas odczytu (slot 1) lub gdy dane nie zostały prawidłowo zapisane.
Błąd ten wskazuje na możliwość użycia nieodpowiedniej karty. Karta może być również uszkodzona lub zabrudzona. Należy również sprawdzić czystość slotu na kartę w tachografie.
Karta została odrzucona z powodu błędnej daty w DTCO. Datę należy sprawdzić i skorygować CTCII. Jeśli komunikat będzie nadal wyświetlany, a data przypada przed lipcem 2005 r., tachograf będzie musiał zostać wymieniony.
Wskazuje na usterkę IMS, w której dodatkowy sygnał ruchu jest niedostępny lub nie działa. Błąd jest wyświetlany na ekranie co godzinę, aż do usunięcia przyczyny. Należy sprawdzić funkcję IMS, połączenie CAN, połączenie między szyną CAN a urządzeniem DTCO oraz zasilanie T30, T15 i T31.