PAKIET MOBILNOŚCI I UE – ZGODNOŚĆ Z PRAWEM I UNIKANIE NARUSZEŃ
PAKIET MOBILNOŚCI I
Lepsze warunki pracy, zdrowa konkurencja i większy poziom bezpieczeństwa na drodze to cele pakietu mobilności I – przepisów obowiązujących od sierpnia 2020 r.
Sprawiedliwość i bezpieczeństwo
Teraz wyjaśnimy, co kryje się za pojęciem pakietu mobilności I oraz co to oznacza dla Ciebie. Pokażemy, na co należy zwrócić uwagę w przyszłości oraz jak zachować zgodność z przepisami z wykorzystaniem DTCO 4.0 i jego kolejnego modelu – DTCO 4.1.
Wprowadzanie symbolu kraju po przekroczeniu granicy jest obowiązkowe od 02.02.2022 r. Kierowcy muszą dokonać wpisu na tachografie już na pierwszym możliwym postoju (UE 165/2014). Z naszego filmu dowiesz się, jak to zrobić bez tracenia czasu.
Od 21.02.2022 r. obowiązkiem dla firm jest powrót ich pojazdów wykorzystywanych w transporcie międzynarodowym do bazy na terenie firmy nie później niż osiem tygodni po opuszczeniu kraju macierzystego. (WE 1072/2009) Dotyczy to również pojazdów wynajmowanych za granicą i wykorzystywanych przez oddziały danej firmy w danym kraju.
Od 21.02.2022 r. operacje kabotażowe są zabronione przez cztery dni po zakończeniu autoryzowanych operacji transportu kabotażowego w państwie członkowskim UE. Okres rozpoczyna się od dnia następnego po ostatnim przewozie kabotażowym. (WE 1071/2009)
Firmy działające w międzynarodowym transporcie towarów nie będą potrzebować licencji wspólnotowych dla pojazdów o masie przekraczającej 2,5 tony do 21.05.2022 r. Jednak od 21.02.2022 r. można już składać odpowiednie wnioski do organów zgodnie z prawem krajowym. (UE 1072/2009) W przypadku tylko krajowego transportu licencja jest wymagana tylko od całkowitej masy wynoszącej 3,5 tony.
Wszystkie informacje odnoszące się do nowych przepisów dotyczących kabotażu, związanych z nimi ułatwień dla kierowców i wymogów w zakresie profesjonalnego dostępu są dostępne w naszej białej księdze poświęconej pakietowi mobilności I UE:
Wszystkie pojazdy > 3,5 t*, które nadal korzystają z analogowych lub cyfrowych tachografów 1. generacji (np. DTCO 1.x-3.x) oraz wykonują przejazdy za granicą muszą być wyposażone w inteligentne tachografy wersji 2. (np. DTCO 4.1).
* Pojazdy objęte definicjami, których dotyczą nowe przepisy.
Wszystkie pojazdy > 3,5 t*, które wykonują przejazdy za granicą muszą być wyposażone w inteligentne tachografy wersji 2. (np. DTCO 4.1) od 19 sierpnia 2025 r. Oznacza to, że nawet pojazdy wyposażone w inteligentne tachografy 1. generacji (np. DTCO 4.0) muszą zostać również doposażone.
* Pojazdy objęte definicjami, których dotyczą nowe przepisy.
Wszystkie pojazdy > 2,5 t* w międzynarodowym transporcie towarowym muszą być wyposażone w zaawansowane inteligentne tachografy (DTCO 4.1).
* Pojazdy objęte definicjami, których dotyczą nowe przepisy.
** Terminy te zależą od odpowiedniej daty wejścia w życie przepisów UE lub okresu procesu legislacyjnego.
CYFROWE TACHOGRAFY VDO
Twoi rzetelni partnerzy – również w przyszłości
DTCO 4.0 odgrywa już wiodącą rolę we wdrażaniu i monitorowaniu nowych norm. Nie tylko dostarcza pełną i właściwą dokumentację zapisanych danych kierowcy i pojazdu, ale również jest zgodny z nowymi wymaganiami dotyczącymi bezpieczeństwa i kontroli, które weszły w życie w 2019 r., zapewniając, że flota spełnia wymagania przepisów dotyczących pracy, społecznych i transportowych.
Aby spełniać wymogi przyszłych przepisów pakietu mobilności I, DTCO 4.0 musi zostać rozszerzony o kilka funkcji, takich jak jeszcze bardziej dokładne pozycjonowanie. DTCO 4.1 spełni wszystkie wymagania UE.
NIEDŁUGO NA RYNKU: DTCO 4.1
Kolejna generacja inteligentnych tachografów
Nowy DTCO 4.1 wykryje i zapisze przekroczenie granicy przez pojazd. Urządzenie zarejestruje pozycję i czas podczas załadunku i rozładunku oraz będzie mogło zapisać te informacje wraz z danymi kierowcy i pojazdu na co najmniej tak długo, jak będą tego wymagały przepisy. Nowa wersja zapewni jeszcze bezpieczniejsze dane dla bardziej efektywnego monitorowania ruchu i handlu.
W przeciwieństwie do poprzedniej wersji, w DTCO 4.1 zostanie wykorzystany sygnał europejskiego systemu Galileo (OS-NMA). Będzie to jedna z pierwszych aplikacji przemysłowych, które to uczynią. OS-NMA oznacza Open Service Navigation Message Authentication. Jest to technika dodająca ochronę kryptograficzną do komunikatów nawigacyjnych w celu zapewnienia najlepszej możliwej ochrony przed cyberatakami.
×
VDO FLEET BĘDZIE CIĘ WSPIERAĆ PRZY PAKIECIE MOBILNOŚCI
VDO Fleet Services zapewniają fachowe wsparcie firm transportowych i dostawców zarządzania flotą podczas wprowadzania europejskiego pakietu mobilności. Rozwiązanie w chmurze zapewnia również bezpieczeństwo podczas wdrażania oraz przestrzegania bieżących i przyszłych przepisów.
W ten sposób marka VDO firmy Continental skupia się na najlepszych możliwych rozwiązaniach na przyszłość oraz już rozwija więcej usług, które ułatwią menedżerom floty monitorowanie i zapewnienie zgodności z nowymi zasadami pakietu mobilności UE.
POSZERZONY ZAKRES FUNKCJONOWANIA TACHOGRAFU
W przyszłości również pojazdy > 2,5 tony
Od 1 stycznia 2026 r. wymagania w zakresie stosowania tachografu będą również dotyczyły pojazdów wykorzystywanych w międzynarodowym transporcie produktów handlowych o maksymalnej dopuszczalnej masie przekraczającej 2,5 tony, w tym przyczep lub naczep.
Przedsiębiorcy posiadający pojazdy lub zespoły pojazdów o maksymalnej dopuszczalnej masie nieprzekraczającej 7,5 tony, którzy transportują swój sprzęt lub dostarczają swoje produkty w promieniu 100 km od siedziby swojego przedsiębiorstwa będą zwolnieni z tego obowiązku. Pojazdy między 2,5 a 3,5 tony stosowane do przewozów niekomercyjnych będą również zwolnione. Prowadzenie pojazdu nie może być głównym zajęciem osoby prowadzącej pojazd.
×
VDO MAGAZIN
You might also be interested in this:
WIĘCEJ ŁĄCZY
Więcej informacji w języku niemieckim znajdziesz w: